Fira nàutica i gastronòmica de la sípia 2026

/ajuntament/ca/documentos/imatges_noticies/FIRA-M.jpg

Alcúdia brilla en una vintena edició de la Fira Nàutica i de la Sípia marcada per l’èxit de participació i el bon temps

El Port d’Alcúdia s’ha convertit avui en l’epicentre de l’activitat nàutica i gastronòmica de les Illes Balears. En una jornada marcada per un sol radiant i una gran afluència de públic, la batlessa d’Alcúdia, Josefina Linares, acompanyada de la regidora de Comerç, Transport Públic i Participació Ciutadana, Azahara Machado; el president del Parlament, Gabriel Le Senne; el conseller de Vivenda, Territori i Mobilitat, José Luís Mateo; i el vicepresident del Consell de Mallorca i conseller de Medi Ambient, Medi Rural i Esports, Pedro Bestard, així com membres del consistori, representants d’associacions locals i altres autoritats civils i militars convidades, han realitzat la visita oficial als estands de la XX Fira Nàutica i Mostra Gastronòmica de la Sípia. 


Durant el recorregut, la comitiva ha pogut comprovar de primera mà la vitalitat d’un esdeveniment que enguany celebra les seves dues dècades d'història. Les autoritats han visitat espais emblemàtics com l’envelat dels Mestres d’Aixa del Consell de Mallorca, on es manté viva l'artesania naval, i han pujat a bord de l'emblemàtica embarcació La Balear. 


La fira ha transformat el Passeig Marítim en un aparador viu on la tradició i la innovació caminen de la mà. Entre les activitats més destacades d'aquest diumenge, cal subratllar l’ofici dels pescadors: El públic ha pogut gaudir de demostracions en viu de feines de la mar, com l'adobament de xarxes i la preparació de palangres, a càrrec dels pescadors veterans del Moll. 

L’ aposta per la formació ha vingut de la mà del CIFP Nàutica l’Embat i el SOIB, que han ofert tallers de reparació naval i informació sobre les oportunitats laborals que genera el sector blau a les nostres illes. 

L'envelat de l'Ajuntament ha acollit un dels moments més emotius de la celebració amb el lliurament de la distinció “Una vida dedicada a la mar”. Aquest guardó subratlla l'esforç i el llegat de les persones que han convertit Alcúdia en un referent marítim. En aquesta edició, els homenatjats han estat Luís Antonio Sevillano Navarro, coordinador de Seguretat Marítima de la Capitania Marítima de Palma i cap del Districte Marítim d'Alcúdia, i Tòfol Ferriol Gual, pescador professional, en reconeixement a les seves respectives trajectòries i al seu compromís vital amb el sector nàutic i pesquer. 


En l'àmbit nàutic,  destacar la presentació de la VI Regata Trofeu Alcudiamar - Projecte Home Balears 2026, reforçant el compromís social del sector. 
Mentre el bon temps convidava a passejar entre les embarcacions i el mercadet d'artesania, l'envelat dels restaurants s'ha convertit en el punt de trobada gastronòmic per excel·lència. Centenars de persones han tastat les receptes més innovadores i tradicionals de la sípia, acompanyades per una banda sonora ininterrompuda a càrrec de DJ Night Ninja, Pistola i DJ 2Many Cifre’s. 


Com a cloenda d'aquesta gran festa, la plaça del Varador es transformarà en l'escenari de la cultura popular amb una gran Trobada d’Escoles de Ball de Bot i la posterior ballada popular amb Sarau Alcudienc i Terra Rotja, posant el punt final a una 20ena edició que reafirma el Port d'Alcúdia com una destinació de primer ordre. 

 

Podeu accedir a les imatges a través del següent enllaç:
https://photos.app.goo.gl/uAGauxw9nmcBYUp38

20 d'abril de 2026

Coordenades UTM 31N ETRS89(510362,4411444) Copyright 2013 Ajuntament d'Alcúdia. Tots els drets reservats.

Compromís amb la protecció de dades

Política de PrivacitatRegistre de les activitats de tractament - Política de cookies

 

Desenvolupat per 3digits