DILLUNS 17 D’OCTUBRE DE 2016.
ALCÚDIA FORMA PART DE “I MALLORCA BIRDING RACE”.
Alcúdia és un dels municipis que ha apostat amb força per el turisme ornitològic i participa activament al primer “Birding Race” que està previst que es dugui a terme de dia 21 al 23 d’Octubre, així com també a diversos punts de l’illa.
El “Mallorca Birding Race” serà una marató ornitològica oberta a equips nacionals i internacionals dissenyat per que tots els amants de les aus es puguin donar cita a la nostra illa. Així ens ho expressava tant el regidor de turisme Joan G.Vallori, com la gerent del Consorci de Promoció Exterior M.José Aguiló.
Un altre objectiu important d’aquesta cita és el de impulsar el turisme en temporada baixa. Aquest recorregut ornitològic anirà per diversos punts de l’illa: Serra de tramuntana, Vall de Bóquer, Parc natural de S’albufera , península d’Artà, el sud de Mallorca i Calvià i a Alcúdia a la Reserva Natural de s’Albufereta,
Trobareu el full d’inscripció a la pàgina web municipal www.alcudia.net ja que aquesta activitat està oberta a tothom, tant a l’àmbit internacional, nacional, com local. Les bases les podeu consultar a la plana web de l’Ajuntament d’Alcúdia.
El pròxim 19 d’octubre es durà a terme la presentació de la Primera edició del Mallorca Birding Race, a la Gola a Pollença.
Alcúdia allotjarà bona part dels equips participants internacionals. L’entrega de premis tendrà lloc a Ses Salines dia 23 d’octubre.
ALCÚDIA UTILITZAT PER CAMPANYES DE PROMOCIÓ TURÍSTICA
El pròxim 19 d’octubre es duran a terme algunes gravacions a diversos llocs del municipi, que serviran per a la pròxima campanya de promoció turística d’Espanya del Ministeri de Turisme.
Un anunci que servirà com a campanya de promoció a diverses fires turístiques i per altres campanyes de promoció. Així ens ho ha comentava el regidor de turisme Joan Gaspar Vallori.
OBRES D’AMPLIACIÓ DE LA DEPURADORA D’ALCÚDIA I DE L’EBAR BELLEVUE.
En marxa les obres d’ampliació de la depuradora d’Alcúdia i de l’estació de bombament EBAR Bellevue.
Unes obres que són desenvolupades per la UTE Man-Aquaambiente, empreses adjudicatàries del projecte, amb un import de 5.422.000 euros.
Una vegada dimarts passat se signà l’acta de replanteig entre els representants de la UTE i l’Ajuntament d’Alcúdia, amb el batle Antoni Mir, i amb el regidor d’obres pròpies Jona G.Vallori, i amb la maquinària per a les obres que s’han de fer, per una banda l’ampliació de l’estació de depuració d’aigües residuals EDAR, i per l’altra l’EBAR Bellevue.
Després d’anys de gestió, durant diverses legislatures, finalment, complits tots els terminis de gestió a aquesta adjudicació feta a nivell europeu, ja comencen les obres que tenen de termini d’execució fins desembre de 2017.
PROCÉS DE LICITACIÓ ZONA VERDA BARCARES.
Es tracta del projecte de la zona verda del Barcarès amb un pressupost de 424.295,83 €. En aquest cas, aquest projecte ha estat en procés de licitació 19 dies naturals des del dia següent a la publicació al BOIB, per tant, hi ha de temps fins demà dia 18 d’Octubre per presentar ofertes.
Més informació al departament de contractació i a la plana web de l’ajuntament www.alcudia.net.
OBRES DE REHABILITACIÓ DEL BASTIÓ DEL REI I DE LA REINA I DIVERSES ACTUACIONS A D’ALTRES PUNTS DE LA MURADA
Es van desenvolupant les obres de rehabilitació del bastiò del Rei i de la Reina en una primera fase de les obres de rehabilitació de la murada datada a finals del segle XVII. Aquestes obres tenen un termini d’execució d’uns quatre mesos amb un pressupost de 577.913 euros.
Actuació que consisteix amb la consolidació i restauració dels bastions del rei i de la reina així com els baixos i els murs d’unió. Aquesta és la primera fase d’aquesta actuació a la murada. El projecte permetrà, no tant sols consolidar els murs si no també posar valor a les restes patrimonials
En una segona fase i una vegada completada la restauració, està previst rehabilitar l’entorn amb aparcaments i jardins.
També estan previstes diverses actuacions a un altre tram de la murada, des del punt de les escales fins a la Porta de Sant Sebastià i de la Porta Roja fins l’espigó cap a la Plaça de Toros, ja que el projecte va quedar aprovat per part del Consell de Mallorca.
Els experts recerquen les restes del Pont de la Vila-Roja ocults devall de l’asfalt, amb l’objecte de posar-los en valor.
AUDITORIES PER AL DISTINTIU ECOTURÍTICS I PRÒXIMES AUDITORIES A LA PLATJA
Aquest mes d’octubre, es durà a terme una auditoria de (SGS) a través de l’Àrea de Medi Ambient, als serveis de platges gestionat per l’empresa municipal de serveis EMSA,
Un seguiment de compliment dels serveis de platges a través de la auditoria per poder continuar amb el certificat de qualitat ISO 14001- ISO 9001 que es renova cada any. Així ens ho i nformava el regidor responsable de medi ambient Tomàs Adrover.
A més també ens explicava que en aquests moments des de l’àrea de Medi Ambient es troben realitzant les auditories per a la Proxima concessió i renovacions, dels Distintius Ecoturístics, després de les sol·licituds presentades per part restaurants, hotels i instal·lacions nàutiques.
Es creu que les auditories finalitzaran a darreries del mes d’octubre i a dins el novembre la comissió ecoturística es reunirà per a poder dur al ple de desembre la proposta. Així ens ho informava la tècnica de medi ambient Aina Palmer.
Segons ens han informat des del departament de Medi Ambient hi ha noves sol.licituds de 4 restaurants, 9 hotels i sol.licituds de renovació per part de 8 restaurants i 10 establiments hotelers.
Per altra banda i de cara a 2017, s’està treballant per modificar l’ordenança per poder ampliar els Distintius Ecoturístics i fer-lo extensiu a d’altres sectors empresarials dedicats al turisme.
AUTORITZACIONS PER LA VENDA AMBULANT AL MERCAT MUNICIPAL PER 2017.
D’acord amb el decret de batlia de data 6 d’Octubre i a través d’un Ban signat per el batle d’Alcúdia Antoni Mir s’informa a totes les persones interessades en tenir una paradeta al mercat setmanal d’Alcúdia que es troba obert el termini de sol·licitud fins dia 16 de Novembre. Per informació, teniu la pàgina web municipal, alcudia.net i també el departament de Fires i mercats al telèfon: 971 54 58 39.
PLACES A L’ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA.
Des de l’Escola Municipal de Música d’Alcúdia una vegada iniciat el curs escolar, ens han informat de la possibilitat de matricular els vostres fills de 5 anys, al nivell d’iniciació a la música 5 anys, ja que hi ha places disponibles. Així ens ho informà el director de l’Escola de Música Miquel Barceló.
Per a més informació vos podeu adreçar els capvespres a la seu de l’escola de música a l’Auditori.
PERIODE VOLUNTARI DE PAGAMENT D’IMPOSTOS I TAXES FINS DIA 2 DE NOVEMBRE.
El període voluntari de pagament d’impostos i taxes es troba en marxa del 1 de setembre al 2 de novembre de 2016 a través de l’oficina de l’Agència tributària d’Alcúdia i amb el lema “per un municipi millor contribueix”.
Pagament als bancs i caixes col·laboradors. Recollida de cartes de pagament a l’oficina de l’agència tributària al carrer d’en Serra 30 d’Alcúdia. Horari de dilluns a dijous de les 8,15h a les 13,30h i de 15,15h a les 16,45h. Divendres de 8,15h a 14,30h.
Impost de circulació de vehicles, impost de béns immobles, liquidacions de l’impost d’activitats econòmiques.
Taxa de recollida de fems, taxa de clavegueram, taxa d’entrada de vehicles, taxa d’utilització de la via pública, rètols i cartells publicitaris.
ITV PER MOTOS I CICLOMOTORS
El pròxim dia 19 d’Octubre podreu passat la inspecció tècnica als vostres ciclomotors o motos de fins a 125cc a Alcúdia. Fins Alcúdia es desplaçarà un equip de la ITV. Teniu el telèfon de cita prèvia a la vostra disposició 618 581 561.
INSCRIPCIONS COMUNICACIONS A LES X JORNADES D’ESTUDIS LOCALS D’ALCÚDIA (AVUI FINALITZA LA INSCRIPCIÓ)
Es preparen les X Jornades d’Estudis Locals d’Alcúdia, previst els dies 16,17 i 18 de novembre al Casal de Can Doménech.
La data límit d’inscripció de les comunicacions és avui dilluns 17 d’octubre. S’haurà d’acompanyar amb la butlleta d’inscripció un resum de la comunicació amb una extensió màxima de 2 fulls..
Les Jornades d’Estudis Locals d’Alcúdia és ja un programa consolidat que es celebra bianualment des de 1.998 i que espera comptar amb les comunicacions d’investigadors i erudits de diverses disciplines ( ciències, arts, història, societat…)..
Per les bases i més informació a la pàgina web municipal www.alcudia.net , a Àrea de cultura de cultura, Àrea de Patrimoni i Arxiu Històric
INSCRIPCIONS AL PROGRAMA TARDOR CULTURAL ALCÚDIA 2016
Teniu a la vostra disposició el programa amb tota la oferta de cursos i tallers de la Tardor cultural 2016-2017. També el trobau en format PDF publicat a www.alcudia.net a l’apartat Auditori d’Alcúdia.
Des del 13 d’octubre inscripcions obertes a tots els cursos que tenguin places disponibles. Més informació a l’Auditori d’Alcúdia, a l’àrea de cultura 971897185
DIVENDRES TEATRE A L’AUDITORI
El Taller de Teatre de l’Auditori té previst el pròxim divendres 21 d’octubre a les 21h, la presentació “ Agost”, basada amb l’obra de Tracy Letts, que amb aquesta obra va obtenir el premi Tony a la millor peça teatral i el prestigiós premi Pulitzer.
Dirigida per Miquel Salom, el vestuari de Neus Alfaro i interpretada per Maria Angels Castro, Marga PONS,Dani Reina, Maria Antònia Vargas i Lluc Llompart, a més de Miquel Salom, Assumpció Celaya, Pau Sánchez, Jaume Calafat i Anita Acuña.
Preus de les entrades 5€. Informació i reserves a l’Auditori, telèfon de contacte 971 89 71 85.
DIUMENGE CINEMA
Diumenge 23 d’octubre a les 18h està prevista la projecció de la pel.licula “Si Dios quiere”, apta per a tots els públics.
Escrita i dirigida per Eduardo Falcone i que guanyà el Nastro d’argento per millor director Novell i el premi David di Donatello a la mateixa categoria música de Carlo Virzi i Marco Giallini. Interpretada per Alessandro Gassman, Laura Morante i Llaria Spada Preu de les entrades 5€.
EXPOSICIONS.
AUDITORI D’ALCÚDIA
Al primer pis de l’Auditori d’Alcúdia, hi trobam l’exposició fotogràfica de Miquel Àngel Dora anomenada “ Naturals”, que hi romandà fins dia 4 de novembre.
Activitat programada conjuntament amb el Parc Natural de S’Albufereta i la col.laboració de l’Ajuntament d’Alcúdia i l’Auditori d’Alcúdia.
CAN TORRO
A la biblioteca d’Alcúdia fins al proper 25 d’octubre es troba en marxa l’expocsició de Lorena Reynés anomenada “Oniria, visiones desde el otro lado” que es va inaugurar en motiu de la passada fira d’Alcúdia.
CAN FONDO
I al casal de Can Fondo fins dia 6 de Novembre hi trobarem oberta l’exposició de l’artista Sasai, al carrer d’en Serra nº13.
GALERIA LES ARTS
A la Galeria les Arts hi trobam una exposició, obra de Fermín Hermoso Huertas, “Estractes i paisatges”. Aquesta exposició romandrà oberta fins el proper 31 d’octubre. L’horari de visita és de dilluns a divendres, de les 15:30h a les 19:30h.
BIBLIOTECA DE CAN TORRÓ
PRESENTACIÓ D’EN CLOSCA AQUEST OCUTBRE
El pròxim 19 d’octubre a les 17,30h al soterrani de la biblioteca de Can Torró té prevista la presentació del nou personatge el caragol “Closca”. Per poder assistir degut a que l’espai es limitat, posaren a la vostra disposició invitacions que des del passat dimarts 11 d’octubre teniu disponibles. Més informació a la biblioteca de Can Torró. Telèfon de contacte 971 54 73 11.
Aquest mes d’octubre es posaran en marxa els tallers en dissabte i un al mes i està previst el seu inici dia 29 d¡octubre i les inscripcions comenten demà dimarts.
Molt aviat es posarà en marxa els contacontes, està previst dia 9 de novembre n’hi haurà 1 al mes i serà en dimecres i amb 2 sessions, una per infants de 3 a 6 anys i un altre per infants a partir de 6 anys i seran les històries d’en Closca.
A la Seu del Port d’Alcúdia està previst un contacontes cada trimestre.
PRESENTACIÓ DEL LLIBRE DE CATERINA VALRIU
El pròxim divendres 21 d’octubre a les 19h al soterrani de la biblioteca de Can Torró està prevista la presentació del llibre “ L’amic de paper” de Caterina Valriu, a càrrec d’Antoni Bibiloni.
ASSOCIACIONS I COL.LECTIUS.
SERENADES 2016 PER LES VERGES. SANTA ÚRSULA
El pròxim 20 d’octubre es duran a terme les Serenades tradicionals per les Verges, amb un recorregut per les escoles d’Alcúdia i per la residència, i pels carrers d’Alcúdia i port amb el grup d’alcudiencs que els agrada seguir amb aquesta tradició.
El recorregut i els horaris de les visites del grup de serenades:
9:00 H- ESCOLA PORTA DES MOLL
9:30H- SA PILOTA
10:00H -ESCOLETA PORTA DES MOLL
10:30H- NTRA SRA DE LA CONSOLACIÓ
11:00H- HORT DES FASSERS
11:30H-S’ESTOL DEL REI EN JAUME
12:00H- S’ALBUFERA
12:30H- NORAI
13:00H- IES PORT D’ALCÚDIA
13:30H- ALCÚDIA RÀDIO
16:00H- RESIDÈNCIA
A l’horabaixa vespre les serenades es podran escoltar, a més dels bunyols a les 19,30h al forn de Can Tomàs al carrer Teodor Canet. Al forn de Can Joan Serra al carrer dels Pins a les 20h i a les 21h serenades i bunyols a la Fonda Llabrés Plaça de la Constitució. Aquests son els horaris aproximats.
PAELLA A BENEFICI DE “TODOS CON TIANA”
El proper diumenge 23 hi ha organitzada una paella gegant amb actuacions de ball, música en directe, i un sorteig de regals donats pels comerços locals a benefici de “Todos con Tiana”, a partir de les 13 hores fins a les 18 a la Plaça Pere Adrover. El preu del donatiu és de 5 euros per al dinar i d’un euro per participar a la rifa. Organitzen Alcúdia solidària, Al Alba hi col·labora l’Ajuntament d’Alcúdia
TALLER DE DEFENSA PERSONAL PER DONES
Des del club Self Defense Alcúdia amb la col.laboració de l’Àrea de benestar Social de l’Ajuntament, posen a la disposició de totes les dones i adolescents interessades que vulguin ampliar o iniciar coneixements sobre defensa personal, un taller gratuït impartit per Yago Parada a la Casa de Cultura.
Aquest curs s’imparteix cada divendres de 18,30h a 19,30h a la Fundació Torrens. Per mes informació teniu el telèfon de l’àrea de benestar social 971 89 71 11.
RUTES SALUDABLES D’ACTIUS AMB SALUT
El col·lectiu “Actius amb salut” ha posat en marxa algunes de les anomenades “Rutes saludables”.
Són dues rutes diferents, una per les persones d´Alcúdia, i l’altra per les del Port. Hi haurà persones del centres de salut que guiaran les rutes.
Aquesta setmana han començat a fer dues sortides setmanals, cada dimecres des del centre de salut d’Alcúdia i cada divendres des del centre de salut del moll a partir de les 9,30h
Per més informació vos podeu posar en contacte amb el centre de salut d’Alcúdia.
També recordar que el passat 4 d’octubre començaven les xerrades quinzenals sobre nutrició, que es duen a terme a la biblioteca de Can Torró amb el Dr José Manuel Aranda i una infermera del centre de salut.
La pròxima xerrada però està prevista per el pròxim 25 d’Octubre a les 10 hores.
ASSOCIACIÓ 3ª EDAT D’ALCÚDIA
ESTADA DE CAP DE SETMANA A UN HOTEL
La gent gran d’Alcúdia prepara una estada de cap de setmana a un hotel de Cala Egos, del 28 al 30 d’octubre. Més informació i per inscripcions a la seu de persones majors d’Alcúdia al carrer Major.
FESTA DE BUNYOLS I MISTELA
Les persones majors tenen prevista la celebració tradicional de la festa de les verges dia 21 d’octubre a partir de les 17,30h a la seva seu al carrer Major, amb bunyols, xocolata i mistela.
ALTRES ACTIVITATS…
La Associació de la 3ª edad d’Alcúdia posa en marxa diversos cursos i tallers:
-Gimnàstica de manteniment cada dilluns i dimecres a les 10,30h a la Fundació Torrens.
-Curs d’informàtica cada dimecres a les 11h al centre de la 3ª edad 1er pis.
-Taller de memòria cada dijous a les 11,15h a la 3ª edad 1er pis.
-Ball de sala els divendres de 19h a 20h a l’edifici municipal de Can Ramis.
-Bingo dissabtes i diumenges de les 17h a les 20h al centre de la 3ª edad 1er pis.
ASSOCIACIÓ 3ª EDAT DEL PORT D’ALCÚDIA
BUNYOLADA
Les persones majors del Port d’Alcúdia tenen prevista la celebració de la festa de les verges dia 27 d’octubre a la seva seu al carrer Teodor Canet, amb una bunyolada. Per mes informació vos podeu dirigir a la seva seu.
EXCURSIÓ
Per al proper dia 30 d’Octubre la gent de la tercera edat del Port d’Alcúdia tenen prevista una excursió a Sant Joan on hi haurà també dinar i ball. Per més informació i venda de tiquets recordam que vos podeu dirigir a la seva seu al carrer Teodor Canet.
ESPORTS.
PROGRAMA D’ACTIVITATS FISICO- ESPORTIVES DEL PATRONAT MUNICIPAL D’ESPORTS
El programa d’activitats del Patronat municipal d’esports, amb tota l’oferta fisico-esportiva i de les escoles esportives, el teniu a la vostra disposició al Patronat d’esports en seu a l’edifici municipal de Can Ramis
Més informació i per inscripcions al Patronat municipal d’esports en seu a l’edifici municipal de Can Ramis. Telèfon de contacte 971 89 78 42.
RESULTATS ESPORTIUS CAP DE SETMANA
Futbol U.E Alcúdia
3ª Divisió: Constàcia A 0 - U.E Alcúdia 1
Futbol sala
Club Esportiu Alcúdia FS- Sènior 3ª Divisió Copa: FC. Ciutat de Palma 4 – Alcúdia 5
U.D. Plasol de 1ª Regional Copa Mallorca: UD Plasol 3- Just Just Sant Joan 3
Bàsquet Club Bàsquet Nord Dakota
2ª Autonòmica masculina: Club Bàsquet Consell 60 - Dakota Alcúdia 65
2ª Autonòmica femenina: Club Bàsquet Eu Moll 37 - Dakota Alcúdia 50
Tennis taula Club tennis taula d’Alcúdia
1ª Autonòmica: Gabriel Vallseca A 6 - Alcúdia B 0
MARATÓ PALMA DE MALLORCA
L’Alcudienc Abdessa Rja va ser el guanyador en la categoria de 10km de la marató de Palma celebrada ahir on van prendre part prop de 10.000 atletes. A la categoria de 10km hi havia inscrits 2.300 participants quedant primer l’alcudienc amb un temps de 32 min i 35 segons.
DADES DEL TEMPS
PRESSIÓ ATMOSFÈRICA 1019.8Mbar
HUMITAT RELATIVA 90%
TEMPERATURA MAX. AHIR 24.2º
TEMPERATURA MIN. AHIR 16.4º
TEMP. MAX DEL 00,00 A 08:30 21.6º
TEMP. MINI. DEL 00,00 A 08:30 18.8º
VELOCITAT VENT MAX AHIR 7.6Kph
Nord est de Mallorca (de Formentor a Capdepera): Vent de sud est força 4 minvant al final de la jornada a força 3 . Marejol.
17 d'octubre de 2016
Coordenades UTM 31N ETRS89(510362,4411444) Copyright 2016 Ajuntament d'Alcúdia. Tots els drets reservats.
Avís Legal / Política de Privacitat