La platja del Coll Baix i el seu entorn

L'anada al Coll Baix us permetrà veure una altra de les joies naturals del terme d'Alcúdia. L'excursió té dos possibles destins un la platja del Col Baix, i l'altre la Talaia d'Alcúdia, tots dos accessibles únicament a peu. L'excursió es recomana que es faci a peu, tot i que podeu arribar amb bicicleta o cotxe fins al Coll Baix. Partim de la Porta de Mallorca pel carrer de la Creu, i carrer del Molinot, travessam la carretera de Xara cap al carrer de Jaume II a l'esquerra surt un camí que antigament anava al Moll, s'ha de seguir 100 metres i també a l'esquerra comença el camí de s'Alou, el qual amb una pujada constant d'un parell de Km ens mena al punt més alt del camí amb una bona vista de tot el Port d'Alcúdia, llavors comença una lleugeríssima davallada i arribam al camí de la Muntanya, prenem cap a la dreta.
El camí passa per dins un paisatge amb camps tancats de marges, molt tradicional d'aquestes terres primes, fins que arriba a l'Àrea natural (2,5 Km). Aquí el camí va serpentejant per dins els pinars, inicialment al mateix nivell i al final amb una pujada fins que arribam al Coll Baix, on trobarem un petit refugi que hauríem de conservar entre tots i que malauradament massa vegades és víctima del vandalisme (3Km).

Platja del Coll Baix. Es pot davallar a la platja per un caminoi ben senyalat que surt del coll. Amb 30 minuts ja sereu a baix. Tant la davallada com la platja mateixa tenen un gran interès. La davallada no és perillosa, encara que la darrera part el caminoi el perd i es quan s'ha d'anar més en compte

Talaia d'Alcúdia. Una altra opció és pujar a la Talaia. Per fer-ho hem d'agafar el camí que surt a l'esquerra del coll, construït per passar-hi únicament a peu. Aquest camí ja no us deixarà fins que sigueu al cim. La primera part consisteix en unes llaçades que pugen ràpidament el puig del Boc (30 minuts), manté l'altura i llavors davalla una mica i torna a pujar ràpidament amb unes noves llaçades cap a la dreta del puig, i topa amb el camí que puja de l'ermita de la Victòria (40 minuts ) . Només falten cinc minuts per ser a dalt. La davallada potser pel mateix camí o per l'ermita de la Victòria.

Coordenades UTM 31N ETRS89(510362,4411444) Copyright 2013 Ajuntament d'Alcúdia. Tots els drets reservats.